La Reciella

De la reciella, oveyes, gochos, coneyos, pites, coneyos d’Indies, solo se me vien a la memoria una docena de pites de la raza Prat, una raza catalana que importó mi tiu Chichi, el otru hermanu de mio madre, que taba ya casáu, y tenía una representación de un llaboratoriu veterinariu que, n’aquellos años, col follón de la peste aviar, ganaba bones perres vendiendo les vacunes pa salvar a les pites de la peste. El casu ye que mio tiu, a  aquelles pites quería explótales a la moderna, sabiendo cuantos güevos ponía cada una. Púnxoles aparte de les otres, zarraes n’una esquina del patio y con unos niales que nun dexaven salir a la pita hasta que la soltares, pa poder apuntar la que ponía y la que nun ponía. 
Pero el casu ye que coles pites nun mercó gallu y a mí dábame pena de les pites de Prat y de los gallos de casa, los que taben coles otres pites, les sueltes, que andaben los probes gallos tol tiempu al pie de la alambrada, cortexando a les de Prat, pero en sin poder axuntase. Un día que me paeció que nun me veía naide agarré el gallu grande y echelu pa onde les pites. ¡Vaya exhibición! El gallu gallaba una, gallaba otra y otra y otra, daba la vuelta a toes, que se agachaben por orden y entamaba otra vez  a dar la ronda… diba too de lo más guapo, hasta que aportó mio tiu, que casi me mata cuando vio’l putiferiu. Pensaría que aquello perxudicaba la produción, tú. 
© Milio´l del Nido
Memories d´unos nenos de Ciudá Naranco

Comentarios