Xubir a La Cuesta

Cuando tábemos llibres, xubir a La Cuesta yera lo máximo, trepar pol Plano, dir a pañar casquillos de bala de los que tiraben los soldaos o la Guardia Civil de la que praticaben, pa lluego vendelos na ferretería de Redondo, beber l’augua de la Fuente Los Pastores, pañar mores, robar dalguna fruta onde nun nos pillaren. Aquello yera La Aventura.

Cuando nun había tantu tiempu, en medio la cai, na parte llana, enfrente la casa de los Cabal, organizábense partíos de alcantarilles, con dos porteríes que se armaben con un par de piedres y enfrentaos, dos equipos, de cuatro, seis…o diecisiete xugaores, ¡venga a meter goles! Otra variante yera xugar a “centros”, nel cruce les cais, aprovechando como porteríes los pláganos que contorniaben les aceres, unu centraba col balón y los demás a rematar, nun había defensas, solo taba el porteru y los demás a machacar por él. De vez en cuando un remate salía demasiao bien y rompía un cristal de la casa de Machín que taba nel cruce de Julián Rodríguez con José Rodríguez. Había que salir corriendo, xuntar entre toos les perres pa mercar el cristal y mandar a cualquier mayor que se prestare pa dir a llevar les perres y pacificar a Machín “home, ya sabes como ye, ¡Son guah.es!”.


Un latin lover de bolsiellu 

De la familia de Machín nun m’alcuerdo de nada, pero mio madre tiénme contao, cuando apaecía na tele la artista asturiana Mary Paz Pondal, que Mary Paz yera familia de los Machín y que cuando yera muy neña, los Pas solíen traela cuando veníen a ver a los familiares de Ciudá Naranco y que una vez que viniera con la Ma, dexáronla na nuesa casa, mientres la Ma y la muyer de Machín baxaben a Uviéu a facer nun sé que recao, el casu ye que llegó un momento  nel que  a Mary Paz y a mí, llegónos la hora de durmir la siesta y que la durmimos xuntos. Ya veis, d’aquella entamó la mi famosa historia de Latin Lover , “durmiendo con famoses”. 

Los nomes de les cais

Lo de los nomes de les cais del barrio ye curioso. El barrio yera una urbanización que había fecho un costruztor lleonés, Julián Rodríguez, Don Julián y como yeren d’él, les cais llamáronse como a el-y dió pla gana, col nome de los sus fíos, Julián Rodríguez, Antonio Rodríguez, Manuel Rodríguez, Aniceto Rodríguez… hasta los años setenta, cuando por fin les asfalcaron, nun tomaron los nomes que agora lleven de personaxes históricos o de montes asturianos.

© Milio´l del Nido
Memories d´unos nenos de Ciudá Naranco

Comentarios